Elözönlés - Bemutató 4.
 
 
 |  
| Gondolom régóta szeretnétek látni ezt az igen kecsegtető szörnyeteget. Igazi, 
pusztító jelenség. Óriási méreteivel gondolom sokak tetszését hamar megnyerte, 
mellesleg a védelme sem elhanyagolható. Az counterelhetetlensége miatt már 
lázba jöhetünk egy kissé, sokszor a lapokat nem leszedni, hanem 
megakadályozni szokták. Hogy a leszedésével ne bukjunk túl nagyot, még egy 
kellemes kárpótlást is kapott; vagyis ha kiirtják, akkor csak két VP-t buktunk, 
vélhetőleg ennyibe került az ellenfélnek is lepöccintenie, magyarán hátrányba 
nem kerülünk. Sajnos még ő sem elég nagy, hogy veszély nélkül leverjen egy 
Pókamalacot, vagy egy Zu'lit sárkányt; de ezzel nem is kell törődni, 
láthatatlansága miatt simán elütlegelünk az ilyenek mellett. Hálója pont jól fog 
jönni, valószínű, hogy utána nem lesz túl sok manánk. S mivel annyira félteni se 
kell, lazán kitehetjük akár a harmadik körben is. Egy kis gond azért akad vele, 
ez ugye a szingularitás. Problémásnak tűnik, de leginkább csak annyiban fog ez 
megnyilvánulni, hogy nem tudjuk egy manatermelés után kirakni. |  
 
 
| A neve azt hiszem elég jól összefoglalja a lapot. Nagyon jól konfigurálható, 
sokoldalú kártya. Szigorúan véve egyik képesség kombináció sem az, amiért 
ennyi VP-t szeretnék fizetni, de az univerzálissága miatt megéri a befektetést. 
Azért jók az ennyire jó konfigurálható lapok, mert sok (akár kicsit ritkábban 
előforduló) helyzetet is tudunk vele kezelni. Mégis a leggyakorabban a 3 
varázspontot választják, s mellé egy alkalomhoz illő képességet, mivel a 4 VPs 
költség már elég soknak számít ahhoz, hogy csak úgy kiszórjuk az ablakon. 
Akár úgy is nézhetjük, hogy 1 VP-ért csinálja amit kell, csak néha négyért kettőt 
is választhatunk. Ebből a megvilágításból máris kicsit barátságosabbnak tűnik, 
de azért mégiscsak egy négy manás lap.
 |  
 |  
 
 
 |  
| A tesztelésen igen gyakori vendég volt a paklikban, szerintem ez így lesz a 
valóban megjelenttel is. Nem egy túl drága lény, egész jó paraméterekkel, s 
hogy mit csináljon, azt is mi határozhatjuk meg. Talán a legjobb képessége, 
hogy elsöpör egy lényt (életjelzős lényeken kívül nem sok minden ússza meg), 
de ha nincs, akkor plusz kettő sebzéssel fejeli meg az ütését. Az egy mana 
letaposása kicsit furának tűnik, de rendkívül gonosz tud lenni, főleg, ha mi 
kezdtük a meccset, s már a második körben lerakjuk (Sárkány úrnő mellett). Az 
ellenfél így elfelejtheti a Thu'zad utazásáról vagy Isteni kegyről szőtt terveit. 
Bátran ajánlom a kombós paklik kivételével szinte bármibe.
 |  
 
 
| A Sárkányfőnix egy igazi kontroll lény, láthatólag az erénye a lassabb partikban 
jön elő. Az izom remek képesség, amikor a sok meggyűlt szemetet el kell 
hajigálni. (Szemét alatt most Az erős erejét és A gyenge erejét értem, amit ugye 
egy idő után nem nagyon lehet használni.) Ha rárakunk 3 izomjelzőt, akkor már 
irgalmatlan nagy, szétcsap bármilyen lényt, s ő jó eséllyel megmarad. De ha 
nem, akkor húzhatunk hármat. Külön öröm, hogy manabő időkben még egy 
élettel is kedveskedhetünk neki.
 |  
 |  
 
 
 |  
| Kissé elhanyagolt képesség, a háló teljes egészében megnyilvánulhat, hiszen 
permanensként használhatjuk. Igen érdekes játékhelyzetet teremthet a háló, s 
megfelelő eszközökkel ezt ki is tudjuk majd aknázni. A megszokottól jelentősen 
eltérő stratégiára lesz szükségünk, a counterelés eddigi szerepe is igencsak 
megváltozik. Ha az ellenfelünk is játszik counterekkel akkor nyert ügyünk lehet. 
Gondoljunk bele, amikor kijátszik valamit, mi megpróbáljuk megcounterelni, ő 
megvédi. Ha belefér az adott szituba, akkor hagyhatjuk, hogy bejöjjön a lapja, 
ekkor mi ki tudunk játszani két lapot, úgy hogy nem szólhat bele! Ennek nyilván 
akkor van értelme, ha sok azonnalival játszunk. Pont ezért a hatás miatt nekünk 
érdemes lenne nehezen megakadályozható lapokkal, sőt counterelhetetlen 
lapokkal játszani. (Pl. elég jó ölés Az ítélet napja és a Fairlight bölcsessége, de 
ezek nehezen beszerezhető lapok.) Mi van azonban akkor, ha az ellenfél nem 
counterel? Annál jobb, akkor eleve nem kell annyira félteni magunkat, s a háló 
így is igen jól fog működni. A háló miatt a játék is kissé belassul, tehát simán 
elfér, ha picikét lassabb, drágább lapokat használunk. A kombó és pörgős 
paklikat simán megfogjuk ezzel, de az igazi móka a rúna és a csatamező ellen 
jön. Míg ők négy lappal, mi hattal kezdünk! Ezzel az előnnyel vélhetőleg 
bármilyen paklit meg tudunk fogni.
 |  
 
 
Az Elözönlés bemutatójához utolsó pakliként egy hálócsapdás paklit állítottam 
össze. Maga a deck még nem igazán kiforrott, sok víznek kell lefolynia a Dunán, 
hogy rendesen lecsiszolódjon.
A paklit tehát a fönt vázoltak fényében alakítottam ki. A counterelés ugye 
elengedhetetlen része a paklinak, így érdemes ezekből sokat berakni, de 
semmiképpen ne essünk túlzásokba (szerintem 15 körül elég lesz). Fontos 
kiemelnem az Abszolút preventálást, ami ebben a pakliban extra jól működik. 
Tekinthetünk rá amolyan "Az erős ereje pótlék"-ként, mi amúgy is kevés 
asztalon maradóval fogunk játszani, ráadásul ez később is jól működhet. A 
hátránya itt nem is fog annyira érvényesülni, hisz ha az ellenfél hagyja, hogy 
bejöjjön, akkor se tudja igazán kihasználni, hogy mi nem játszhatunk ki semmit 
a körben (más counter esetén még egy sikeresen kijátszható lapunk lenne, ez 
ugye nem akkora különbség). Talán érdemes lenne még Megszakítással is 
játszani, el lehet neki hajigálni a fölös preventálást és A gyenge erejét. Az 
Alvilági hordák a sok counter miatt már eleve jó, de ha belegondolunk, hogy 
lapkijátszás nélkül jutunk lényekhez, akkor még jobb. Ha van nálunk 
preventálás, akkor jól gondoljuk meg, hogy szükségünk van-e arra a fattyra, nem 
érné-e meg várni vele.
Az ütögetésen kívül elgondolkozhatunk valami egyéb felhasználási módon a 
fattyakhoz. Szerintem Aranymágussal nem járhatunk rosszul, úgyis szerepelni 
fognak drágább lapok is a pakliban, s a manából sosem elég. Mellesleg simán 
eltüntethetjük a saját asztalunkat, ha kicsit meggyűlnek nálunk a preventálások.
A már említett azonnali szekcióra is vessünk egy pár pillantást. Azt hiszem 
egyértelmű, hogy a most bemutatott Rugalmas erőforrást feltétlen használni kell. 
Úgy, hogy esetleg nem tudnak már reagálni, már nem is tűnik soknak az a négy 
VP. Energiaital, bár nem csinál nagy dolgokat, de mégis fontos lehet még az a 
pici előny is (főleg a gyógyulás), mert mi azért fogunk ÉP-t áldozgatni, illetve 
lesz, hogy amikor hagyjuk, hogy létrejöjjön valami az ellenfélnél, akár némi 
sebződést is le kell nyelni. Chara-din óhaja az elején leszedés, később Manaevő 
férgeket távolíthatunk el vele. De ha az ellenfél nagyobb mennyiségű lapot akar 
húzni a kör végén (mondjuk Száguldó idővel), akkor azt is elcsíphetjük, s 
szintén elég gonosz módon. Ha megcountereljük a lapját az lesz neki a rossz, ha 
megvédi, akkor meg azért. Még beraktam Ektoplazma transzportálást is, jó 
lehet, ha kicsit megnő az egyik fattyunk egy Zu'lit sárkányától. Visszavágást is 
csak az esetleges pengeélen táncolás miatt raktam be, talán side-ba is elég. Ne 
feledjük, hogy komoly előnyre tehetünk szert, ha erőforrásokat, vagy 
dobatásokat játszunk ki kivédhetetlenül. Hendiala pillantása szerintem elég 
előnyös (szó szerint is ?), gyakran csak egy manáért rakjuk ki, s akkor igen jó. 
A káosz hangjai igen tréfás lap, ledobatja két lapra az ellenfelet, de ha counter 
csatába bonyolódunk, akár üresre is dobathatjuk. Ráadásul egy sima Thu'zad 
utazása után is igen jól le tud csapni. Kiüresedés hasonlóan jó lehet, igaz csak 
keveset, de azt fixen dobat.
Ha már a dobató vonal szóba jött, használjunk Chloe-t, igen jó csapolja az 
ellenfél lapkészletét. Káosz hangjaival nem annyira jó, de a Kiüresedéssel már 
remekül együttműködik. Külön táp, hogy első körben is kiférhet egy 
Aranymágussal.
Végül, de nem utolsósorban vizsgáljuk meg, hogy igazából mivel akarunk 
nyerni. Gondolom már sokan kitalálták, hogy Szinguláris szaggatóval és 
Sárkányfőnixszel. A szaggató a counterelhetetlensége miatt igen előnyös, így 
nem kerülhetünk vele abba a hátrányos helyzetbe, amikor a saját lapját védi az 
ember. A Sárkányfőnix pedig azok a lapok miatt lesz jó, amik egy idő után nem 
sokat érnek (A gyenge ereje, Abszolút preventálás, dobatások). S elég masszív, 
hogy a leszedésekkel ne legyen túl egyszerű megoldani.
 
 
Hálócsapda  | 
 |  
3 Szinguláris szaggató  |  
3 Rugalmas erőforrás  |  
3 Sárkányfőnix  |  
3 Energiaital (új)  |  
3 Alvilági hordák  |  
3 Chara-din óhaja  |  
3 A hatalom szava  |  
3 Zu'lit kísérlete  |  
3 A gyenge ereje  |  
3 Abszolút preventálás  |  
3 Owooti trükk  |  
3 Lohd Haven hikoltása (új)  |  
2 Ektoplazma transzportálás  |  
2 Visszavágás (új)  |  
2 Aranymágus  |  
3 Chloe (új)  |  
2 Hendiala pillantása  |  
1 Kiüresedés  |  
1 A káosz hangjai  |  
 
 
 
 
Baross Ferenc 
 (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 16 szavazat alapján 8.9)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Elözönlés - Bemutató 4.. | Létrehozás: 2009. június 8. 15:06:09 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:23 |   Nyomtatási forma |  
  |